Metki i etykiety – jaką rolę odgrywają w promocji marki?

Metki i etykiety – jaką rolę odgrywają w promocji marki?

Poszukując sposobu na wypromowanie swojej marki, warto zadbać o staranne oznaczanie wypuszczanych na rynek produktów. Ich jakość ma oczywiście kluczowe znaczenie, jednak nie można zapomnieć o metkach lub etykietach. To dzięki nim klienci z łatwością rozpoznają producenta i – jeśli będą zadowoleni z zakupionych wyrobów – z chęcią sięgną po inne propozycje znanej marki. Sprawdź, jakie powinny być etykiety i dlaczego mają tak duże znaczenie!

Metki i etykiety – to powinno je wyróżniać

Istnieje kilka kluczowych cech, na które trzeba zwrócić uwagę podczas projektowania i drukowania etykietek i metek. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • czytelność – metki etykiety muszą w wyraźny sposób prezentować logo marki oraz nazwę producenta,
  • zgodność z identyfikacją wizualną firmy – zarówno kolorystyka, jak i wykorzystane symbole graficzne powinny jednoznacznie wskazywać na konkretną markę,
  • rzetelność zaprezentowanych informacji – w zależności od tego, na jakim produkcie zostaną przylepione, muszą przedstawiać istotne dane dotyczące sposobu użytkowania i przechowywania, składu, konserwacji czy terminu ważności,
  • jakość wykonania – intensywność kolorów, czytelny druk, starannie dobrana metoda wydruku, odporność na ścieranie i blaknięcie – to wszystko ma znaczenie i wpływa na ogólne wrażenie klienta odnośnie do firmy.

Dlaczego metki i etykiety mają znaczenie w promocji marki?

Pełnią funkcję reprezentacyjną i informacyjną, dlatego warto zadbać o ich jakość. Patrząc na nie, klient wyrabia sobie zdanie na temat firmy, a także utrwala w swojej świadomości jej wizerunek. Ma to wpływ na jego przyszłe decyzje zakupowe – o wiele chętniej wybiera się bowiem znane i sprawdzone produkty niż nowe, o których wie się niewiele. Warto zatem inwestować w starannie zaprojektowane i wykonane etykiety, które pomogą promować markę.